Klub přátel starého Smíchova
Dnešní datum: 19. 04. 2024   


Anketa
Kterou z níže uvedených památek Prahy 5 považujete za nejohroženější?

Malostranský hřbitov (36202 hl.)
 
Usedlost Cibulka včetně přilehlého parku (32015 hl.)
 
Kaple sv. Trojice (U Nesypky) (31075 hl.)
 
Kaple Panny Marie Bolestné (Barr. most) (31124 hl.)
 
Terasy Barrandov (31646 hl.)
 
Lihovar Zlíchov (31348 hl.)
 
Usedlost Skalka (2822 hl.)
 
Usedlost Turbová (2576 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 198808

* Stavbě developera má zabránit soud

Vydáno dne 08. 02. 2013 (2075 přečtení)



Ubránit se realizaci záměrů některých developerů bývá pro lidi tvrdým oříškem. Často marně spoléhají na pomoc úřadů. Jakmile zamítnou odvolání, úředníci nejsou ochotni revidovat své stanovisko, i když nemusí být věcně správné. Příkladem může být odpor lidí vůči developerské výstavbě na Zlíchově, která nemá vyřešenou dopravu. Společnost CTR zde hodlá na skále, k níž je přilepeno několik domů, postavit tři bytové objekty, viladomy. Sousedům se to vůbec nelíbí, projevují obavy o stav svých nemovitostí při kutání do kamene v poměrně strmém svahu. Poukázali především na to, že není vyřešena doprava materiálu na stavbu, především betonu.
Ačkoli si s tím úřady nemohou poradit, odvolání místních zamítly a vydaly stavební povolení. Starousedlík Stanislav Kohout se proto obrátí na soud.
"Mixy s betonem opravdu nemají kudy projet. Ten problém existuje, řešil se 10 let a nikdy se nevyřešil," uvedl Kohout, jehož odvolání nyní zamítl stavební odbor magistrátu. Kohout i další zlíchovští starousedlíci mají obavu, že míchačky betonu budou jezdit z hlubočepské strany a úřady zavřou oči nad jejich nosností, která značně převyšuje parametry můstku. Jakmile developer uspěje jednou – a CTR se o to snaží už sedmým rokem – může se na Zlíchově s novostavbami roztrhnout pytel. Svědčí o tom zájem o pokračování projektu ve Výhledové ulici.
Ředitelka magistrátního stavebního odboru Ivana Jakoubková uvedla, že doprava se měla posuzovat v územním řízení v Praze 5. Jejími představiteli slibovaná dopravní studie patrně nikdy nevznikla, jak Právo zhruba před rokem informovalo.
"Doprava materiálu na stavbu není předmětem řešení žádného rozhodnutí, ani územního rozhodnutí, stavebního povolení pro stavbu domu. V těchto rozhodnutích je řešena jako součást projektové dokumentace, za kterou odpovídá projektant," sdělila Právu Jakoubková.
Podle ní projektant návrh trasy pro příjezd ke staveništi má, navrhl i co dělat s podjezdem železniční trati v ulici Nad Zlíchovem. Objemné prvky mají přijet po železnici, přičemž na nádraží Praha – Žvahov jsou dvě koleje. "Jenže kam to složí a potáhnou to pak cestičkou mezi stromy?" ptal se Kohout.
Jeho slova Právu potvrdil i právník Miroslav Gregor, který se specializuje na stavební právo. "Projekt se s dopravní situací nevyrovnal," řekl Gregor s tím, že správní věcí se bude muset zabývat pražský Městský soud. Otázkou je, zda se v místě do té doby nezačne kopat. Gregor doufá, že ne. "Požádáme o odklad výkonu rozhodnutí," dodal.

 


Celá tisková zpráva | Informační e-mailVytisknout článek | Zdroj: novinky.cz

E-mail servis
Pro zasílání aktuálních informací vyplňte Vaši
e-mailovou adresu

Malostranský hřbitov
Malostranský hřbitov

Muzeum hl. m. Prahy
Muzeum Prahy

PIS
Pražská informační služba

Partner webu

Partner webu Česká spořitelna a.s.
Partner webu PRAHA

Partner webu Národní muzeum

Partner webu Městská část Praha 5


TOPlist

eşya depolama
Copyright© Klub přátel starého Smíchova 2006 - 2016 / Webmaster Tomáš Křivánek / Redakční systém: phpRS